Lenen, van smilefortheearth is lenen van een blogger.

Elke dag leen ik inspiratie uit andere mensen hun verhaal. Altijd leer ik het wel in een andere taal.

Niet de taal die we spreken, maar de betekenis die we het geven.

Ik geef en neem. Door mijn verhaal hier neer te schrijven geef ik het door aan anderen.

Die het in hun eigen taal weer veranderen.

 


cropped-p6291858.jpg

Elke dag leen je jezelf uit. Aan je baas, vrienden, partner of kinderen. De tijd schiet ons elke dag weer tekort. Wie droomt er nu niet van een dag die 48 uur duurt in plaats van 24. We komen altijd handen en ogen tekort.

Wanneer leen je jezelf eens niet uit? Wanneer leen je jezelf uit aan je eigen ik, gewoon eens een moment van rust en stilte? 

Naar mijn mening nemen we te weinig rust. Van vele kanten krijgen we een verwachtingspatroon van alle dingen die we moeten doen op een dag. Daarbij nog eens de sociale druk van de media. We moeten die programma’s zien om mee te zijn, iedereen post vakantiefoto’s en ik enkel van mijn kat, of gewoon niets.

“Wat ben ik toch weer zielig”.

Wel die mensen met hun oneindige vakantiefoto’s, oneindige berg was en strijk… zij lenen zichzelf vaak uit aan de druk van de vermedialiseerde maatschappij. En jij daar met je kat of degene die niets post, jij geeft niet toe aan de druk. Je leent jezelf niet uit. Ik neem een voorbeeld aan jullie om niet meer toe te geven aan alle druk.

 

 

Borrowed

Een gedachte over “Lenen, van smilefortheearth is lenen van een blogger.

Geef een reactie

